sobota, 29 sierpnia 2015

Gurudev jest zawsze z nami

Wszelka Chwała Śri Śri Guru i Gaurangi!
Drodzy Wielbiciele, proszę przyjąć nasze pokorne pokłony.

W tym najbardziej sprzyjającym dniu - Baladeva Purnima, przedstawiamy wam  niesamowitą hari-katha naszego Srily Gurudeva Sri Srimad BV Vana Gosvami Maharaja o tym, że prawdziwy Guru nigdy nie porzuca swoich uczniów i zawsze znajduje się obok nich.
 

Zawsze myślcie, że Guru i Vaisznavy znajdują się obok was. Fizycznie nie możecie tego widzieć, ale tak jest. Gurudev zawsze, niewidzialnie czy jawnie, pomaga i podtrzymuje was. Czasami przychodzi on bezpośrednio do was we śnie, ale zadajecie sobie pytanie: "Czy rzeczywiście on przychodził, czy to był jedynie sen"? 

Jest o tym świetna historia. 

Pewien uczeń przez wiele lat służył swojemu Guru. Kiedy Gurudev miał już blisko dziewięćdziesiąt lat, zapytał: "O Gurudev, odczuwam, że wkrótce odejdziesz. Jak mam żyć po tym"? Lecz Guru odpowiedział: "Posłuchaj, Guru jest transcendentalny, jest on z uczniem nierozłączny. Być może fizycznie nie będzie mnie z tobą, ale w rzeczywistości zawsze znajduję się obok. Kiedy odwrócisz swoją twarz, to mnie zobaczysz".

Potem Guru powiedział swojemu uczniowi: "Nie martw się i nie myśl, że się rozstaniemy, w rzeczywistości ja zawsze jestem z tobą".

Więc, po kilku latach Gurudev opuścił ten świat i uczeń zaczął przeżywać ostre uczucia rozłąki, zasmucając się: "Nie potrafiłem godnie posłużyć swojemu Gurudevovi...". Śpiewając imiona święte, z miłością pamiętał o nim. Ale czasami myślał: "Moje serce w całości jest spustoszone, gdzież jest mój Gurudev? Mówił, że zawsze jest ze mną, ale nie odczuwam tego".

Pewnego razu w nocy owy uczeń powtarzał imiona święte i rozmyślał: "Gurudev zostawił mnie. W moim sercu powstała pustka. Przecież mówił on, że zawsze jest ze mną, a całkiem tego nie odczuwam". I śpiewając imiona święte, uczeń zasnął.

O północy sam Gurudev przyszedł do jego snu i powiedział: "O mój uczeniu, dlaczego myślisz, że jesteś sam? Dlaczego uważasz, że cię porzuciłem? Tak nie jest. Jestem zawsze z tobą"! A uczeń odpowiedział: "O Gurudev, po prostu nie widzę Cię i dlatego odczuwam samotność i próżnię w sercu". Lecz Guru powiedział: "Żeby u ciebie pojawiła się wiara w moje słowa, rankiem wyrusz na plażę, a zobaczysz, że obok twoich odcisków stóp, będą i dwa moje odciski. Wtedy uwierzysz". Na tym sen się urwał.

Uczeń obudził się i pomyślał: "Gdzie jest Gurudev? Przed chwilą z nim rozmawiałem! Czy mógł to być tylko sen".  

Tak czy owak, uczeń szybko się wykąpał i poszedł na poranną przechadzkę po plaży. Spacerując nad brzegiem oceanu, niespodziewanie się odwrócił i zobaczył dwie pary odcisków stóp - jego i Gurudeva. Niewiarogodne natchnienie przyszło do jego serca! Pomyślał wtedy: "Rzeczywiście mój sen okazał się prawdą. Jak i powiedział Gurudev, on zawsze jest ze mną! I tyle wiary przyszło do jego serca.  

Uczeń również zajmował się biznesem, a natura tej działalności jest taka, że czasami pieniądze pojawiają się, a czasami ich nie ma. Tak wyszło, że pewnego razu w całości zbankrutował. Rankiem znów poszedł pospacerować nad brzeg, ale, odwracając się, zobaczył tylko swoje odciski. Tu do jego myśli zakradły się wątpliwości: "Jak to!? Kiedy byłem bogaty, Gurudev był ze mną, ale jak tylko wszystko straciłem, i on mnie zostawił. Guru i Bóg nie egoiści. Ale teraz widzę, że wszyscy przyjaciele porzucili mnie. Gurudev również". 
Tak uczeń rozmyślał i bardzo to przeżywał. Ale niespodziewanie przypomniał sobie słowa swojego Guru: "Przy wszystkich okolicznościach ja zawsze jestem z tobą"! 

Potem on z nowym entuzjazmem zajął się biznesem. Wszystko złożyło się pomyślnie i znów przyszło dużo pieniędzy. Stawszy się znów bogatym, on znów poszedł na plażę. Kiedy odwrócił się, zobaczył drugie odciski stóp. To był Gurudev. O północy, powtarzając imiona święte, uczeń przypomniał sobie o tym i znów stanął wątpić: "Kiedy byłem na dnie, to nie widziałem odcisków stóp mojego Guru, a teraz one znów się pojawiły. Czy to oznacza, że on jest ze mną, tylko kiedy jestem bogaty, a jeśli moje sprawy źle się potoczą, to on mnie zostawia?"

Tej nocy Gurudev znów przyszedł do niego. Natura prawdziwego Guru jest taka, że jeśli ktoś ma wątpliwości, on sam przychodzi, nawet przez sen i zabiera wszystkie niepokoje. Jeśli Guru jest czystym wielbicielem, to nie ważne, przy których okolicznościach, on przyjdzie i rozsieje dowolne niezrozumienie. 

Gurudev zapytał: "Hej mój uczniu, dlaczego wątpisz we mnie?! Chyba zapomniałeś, że ja jestem zawsze z tobą? Nie zwracam uwagi czy jesteś bogaty czy biedny, ponieważ moje relacje z tobą są wieczne i transcendentalne. Zawsze znajduję się obok ciebie". 

W śnie uczeń odpowiedział: "Kiedy byłem bogaty, to obok swoich odcisków nad brzegiem widziałem i twoje, lecz w okresie bankructwa, zostawały tylko moje. Teraz znów wzbogaciłem się i widzę dwie pary odcisków. Moje wątpliwości są tylko przez to".  
- Posłuchaj, kiedy pozostałeś bez pieniędzy, również byłem z tobą - powiedział Gurudev.
- A dlaczego wtedy nie widziałem twoich odcisków stóp na plaży? Były tam tylko moje.
- Kiedy byłeś biedny, to nie zwróciłeś uwagi na to, że to były nie twoje, lecz moje odciski.
- Jak to możliwe, Gurudev? Nie rozumiem tego. Jak mogłem iść, nie zostawiając odcisków za sobą?
- Kiedy byłeś biedny, trzymałem ciebie na swoich rękach i niosłem. To były moje odciski, nie twoje, po prostu nie zwróciłeś na to uwagi. Sam niosłem ciebie".
- Gurudev, w żaden sposób nie mogę tego zrozumieć. 
- Przedstaw sobie, że idziesz nad brzegiem z malutkim dzieckiem. Ile będzie odcisków? Dwie pary. Lecz kiedy dziecko zacznie płakać: "Nie mogę iść, jest mi ciężko, zmęczyłem się"! Cóż wtedy zrobisz? Weźmiesz je na ręce i poniesiesz. Jak matka bierze dziecko i niesie je. Lecz dziecko dalej myśli, że idzie samo. Tak i ja niosłem ciebie, kiedy byłeś biedny, ale myślałeś, że wszystko czynisz sam. Ja zawsze jestem z tobą, jesteśmy nierozłączni. Czasami daję ci samemu przejść jakąś odległość, ale jednak znajduję się obok i obserwuję cię. Jeśli będziesz się wahał, swoimi rękami będę podtrzymywał cię, ponieważ jestem twoim wiecznym Życzliwym.  

Ten, kto uświadomi to sobie, będzie wiecznie szczęśliwy, ponieważ będzie wiedział, że jego Gurudev zawsze jest z nim.

Jeśli Guru jest prawdziwy, to przyjdzie on nawet w śnie, żeby rozsiać dowolne wasze wątpliwości. Ale jeśli jest on głupcem i łajdakiem, to ode mnie w ogóle nie ma słów co do tego.  

Powinna być u was silna wiara w to, że wasz Guru jest prawdziwy i zawsze znajduje się z nami.  

Hare Kryszna Hare Kryszna Kryszna Kryszna Hare Hare 
Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare


W służbie dla Guru i Vaisnavów 
Uczniowie Śrila Bhaktivedanty Vana Maharaja, 
 Jeśli chcesz zapisać się do newslettera, kliknij  w ten link i podaj swój adres e-mail